Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО РЕДАКЦІЙНУ РАДУ

Вищого навчального закладу «Університет імені Альфреда Нобеля»

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Редакційна рада є постійно чинним колегіальним дорадчим органом Вищого навчального закладу  «Університет імені Альфреда Нобеля» (далі – Університет) з видавничих питань, зокрема діяльності періодичних наукових видань, засновником і видавцем яких є Університет.

1.2. Персональний склад редакційної ради визначається ухвалою вченої ради Університету з повноваженнями на п’ять років та затверджується наказом ректора. Ліквідується редакційна раданаказом ректора Університету протягом п’яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу.

1.3. Редакційна рада створюється з метою координації процесу видання навчальної танаукової літератури, розвитку та вдосконалення редакційно-видавничої діяльності в Університеті, контролю за забезпеченням високої якості літератури, що видається, сприяння процесам видавничої діяльності та інноваційного проєктування у здійсненні, розвитку та вдосконаленні видавничої продукції.

1.4. Редакційна рада здійснює свою діяльність відповідно до Законів України «Про видавничу справу», «Про медіа», «Про інформацію», «Про наукову і науково-технічну експертизу», «Про авторське право та суміжні права», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», інших нормативно-правових актів України в галузі освіти і науки, Статуту Вищого навчального закладу «Університет імені Альфреда Нобеля», наказів і розпоряджень ректора університету, правил цього Положення, а також дотримується прийнятих міжнародною спільнотою принципів публікаційної етики, що відображені у рекомендаціях Комітету з етики наукових публікацій (Committee on Publication Ethics – COPE).

2. ФУНКЦІЇ РЕДАКЦІЙНОЇ РАДИ

2.1. Основними функціями редакційної ради Університету є:

– розгляд питань стосовно діяльності Університету як видавничої організації;

– контроль над якістю видавничої продукції Університету (наукові видання, наукові періодичні видання, навчально-методичні видання) та її відповідністю чинним законодавчим вимогам;

– забезпечення належного рівня змістовної, наукової та навчально-методичної експертизипідготовлених до публікації чергових випусків періодичних наукових видань, наукових видань та навчально-методичних видань Університету;

– затвердження результатів наукової та методичної експертиз підготовлених до публікації чергових випусків періодичних наукових видань, наукових видань та навчально-методичних видань Університету;

– розробка видавничої політики Університету, визначення видавничих пріоритетів;

– розгляд питань з діяльності періодичних наукових видань (заснування, припинення, розповсюдження);

– розгляд і внесення на затвердження вченою радою пропозицій щодо кандидатур голів редакційних колегій, членів редакційних колегій періодичних наукових видань;

– координація роботи редакційних колегій наукових періодичних видань Університету;

– координація роботи комісії з питань етики наукових публікацій;

– затвердження або скасування рішень Комісії з питань етики наукових публікацій стосовно скарг та апеляцій щодо наукової якості статей, відмови в публікації статей, процедури розгляду статей (рецензування, час розгляду тощо), поведінки автора, рецензента, головного редактора тощо;

– затвердження або скасування рішень комісії з публікаційної етики щодо ретракції (відкликання) статті та усунень порушень публікаційної етики (сфабриковані дані в представленому рукописі статті, наявність нерозкритого в рукописі статті конфлікту інтересів, наявність плагіату, підозра, що запропоноване прізвище в дійсності не відповідає співавторству, вказує на фіктивність співавторства, присвоєння рецензентом авторської ідеї або даних тощо);

– координація співпраці Університету із закладами вищої освіти, видавничими та іншими організаціями щодо реалізації видавничих проєктів;

узагальнення та розповсюдження досвіду видавничої діяльності університетів України;

– підготовка висновків та рекомендацій для розгляду вченою радою Університету.

3. СКЛАД ТА СТРУКТУРА РЕДАКЦІЙНОЇ РАДИ

3.1. Діяльність редакційної ради організується її головою.

3.2. Головою редакційної ради є ректор Університету.

3.3. Склад редакційної ради затверджується вченою радою Університету за поданням голови редакційної ради.

3.4. Склад редакційної ради формується з числа найбільш кваліфікованих викладачів і авторитетних вчених Університету на основі добровільної участі.

3.5. До складу редакційної ради обов’язково включаються проректор з міжнародної та наукової діяльності, голови редакційних колегій періодичних наукових видань Університету, представник Комісії з питань етики наукових публікацій.

3.6. Організаційна структура редакційної ради складається з голови редакційної ради, заступника голови редакційної ради, членів редакційної ради.

3.7. Членство у редакційній раді Університету достроково припиняється у разі: звільнення з роботи; подання членом редакційної ради письмової заяви про вихід зі складу тощо. Зміни в складі редакційної ради затверджуються наказом керівника Університету.

3.8. Редакційна рада здійснює свою діяльність на засіданнях, де розглядає і затверджує основні напрями діяльності, план роботи, обговорює результати видавничої діяльностіУніверситету, а також розглядає інші питання, пов’язані з виконанням покладених на неї функцій.

3.9. Засідання редакційної ради скликаються за необхідністю, але не рідше ніж один раз на рік.

3.10. Засідання редакційної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини від загального складу її членів. Рішення з питань порядку денного приймаєтьсявідкритим голосуванням з кожної пропозиції більшістю голосів від присутніх на засіданні членівредакційної ради. Засідання редакційної ради оформляються протоколом, який підписує голова, і набувають чинності з дати їх підписання.

3.11. Для участі в засіданнях редакційної ради за необхідністю можуть залучатися науково-педагогічні працівники Університету, які не входять до постійного складу редакційної ради, як експерти на основі добровільної участі.

4. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ РЕДАКЦІЙНОЇ РАДИ

4.1. Редакційний раді надається право:

4.1.1. Отримувати від кафедр та інших структур Університету інформацію, необхідну для роботи редакційної ради.

4.1.2. Вносити пропозиції щодо розвитку видавничої діяльності та формування видавничоїполітики Університету.

4.1.3. Залучати науково-педагогічних працівників Університету до участі в роботі редакційної ради в якості експертів.

4.1.4. Рекомендувати включати до плану видань рукописи, не передбачені затвердженимипланами.

4.1.5. Рекомендувати виключати з плану рукописи, які не відповідають вимогам до наукових / навчальних видань.

4.1.6. Направляти своїх представників для участі у роботі вченої ради Університету, виробничих нарад науково-педагогічних працівників при розгляді питань видавничої діяльності.

4.1.7. Представляти до заохочення авторів, рецензентів, членів редколегій і найбільш відзначившихся співробітників університету, відповідальних за здійснення видавничої діяльності.

4.2. Члени редакційної ради зобов’язані виконувати покладені на них доручення щодо реалізації основних напрямків роботи, які визначені цим Положенням.

5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

5.1. Відповідальність членів редакційної ради за організацію та результати роботи встановлюється відповідно до чинного законодавства України.

6. ВЗАЄМОДІЯ ТА ЗВ’ЯЗКИ

6.1. У процесі здійснення своєї діяльності редакційна рада взаємодіє з науково-методичними радами Міністерства освіти і науки України, науковими радами закладів вищої освіти України та зарубіжжя, вченою радою Університету, керівниками кафедр Університету, науковою бібліотекою, комісією з питань етики наукових публікацій, комітетом з якості академічних стандартів, редколегіями періодичних наукових видань.

6.2. Редакційна рада може установлювати зв’язки з іншими науковими організаціями та редакційними радами інших закладів вищої освіти, брати участь у конференціях, семінарах, присвячених проблемам видавничої діяльності.

Top